Fogeltávolítás

A fogeltávolítást követően fájdalomra lehet számítani. A fájdalomcsillapítás módját a fogorvossal kell megbeszélni, szükség esetén gyógyszer felírására van szükség. Hasznos, ha a tervezett fogeltávolítás előtt -az orvossal egyeztetve, az általa javasolt- gyógyszert veszünk be. Ezzel csökkenthetjük az érzéstelenítő elmúlását követően jelentkező kellemetlenséget.

Előfordul, hogy a fogeltávolítást követően, a húzás helyén gyulladás alakul ki, ilyenkor szükséges a fog/gyökér helyének újbóli tisztítása-érzéstelenítés mellett.Amennyiben szükséges, – vérzés, ínysérülés, általános betegség (cukorbetegség), vérzékenység – a sebet összevarrjuk, enyhébb esetben speciális vérzéscsillapító, fertőtlenítő, felszívódó anyagot helyezünk a sebbe.Előfordul például bentmaradt gyökér, törött fog, nagyon görbe gyökerek, szomszédos fogak dőlése esetén, hogy sebészi fogeltávolítás válik szükségessé. Ilyenkor helyi érzéstelenítésben leválasztjuk a fogínyt a csontról és fúró vagy véső segítségével szabaddá tesszük a fogat. Ezt követően — elhelyezkedéstől, mérettől függően — egy vagy több darabban eltávolítjuk.

Fogeltávolítást követően kerülni kell:
• étkezést az érzéstelenítés elmúltáig,
• vér köpködését, öblögetést, aznap,
• dohányzást aznap,
• magos (kenyér, eper,málna), tejes,pépes ételek fogyasztását, pár napig.
Segíti a sebgyógyulást:
• a foghúzást követő naptól, gondos szájápolás, fertőtlenítő öblögetés.

Fogeltávolítást követő fogpótlás esetében, az általunk javasolt gyógyulási idő minimum 6 hét!